مشارکت نمایندگی وزارت خارجه در نخستین جلسه شورای بینالملل دانشگاه شیراز
نخستین جلسهی شورای بینالملل دانشگاه شیراز با حضور کارشناس نمایندگی وزارت امور خارجه در شیراز، برگزار شد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه شیراز، در ابتدای این نشست، اسکندری، رئیس مرکز همکاریهای علمیبینالمللی دانشگاه و رئیس شورای بینالملل، ضمن خوشامدگویی به حاضران، به تشریح اهداف و دلایل تشکیل شورای بینالملل پرداخت و مسائل و چالشهای پیشروی حوزه بینالملل دانشگاه را مطرح کرد. وی همچنین بر ضرورت برنامهریزی هدفمند برای توسعه همکاریها و تعاملات علمیبا کشورهای تاجیکستان، قزاقستان و چین تأکید کرد.
در ادامه، صدیق، کارشناس نمایندگی وزارت امور خارجه که به دعوت دانشگاه شیراز در جلسه شورای امور بین الملل این دانشگاه حضور یافته بود، طی سخنانی به ضرورت توجه دانشگاه به بازآرایی نظام بین المللی و امتداد آن در تعاملات دانشگاهی با تعیین هوشمندانه دانشگاهها و دانشجویان هدف، اهمیت پایبندی دانشگاه به گسترش زبان فارسی با توجه به رویکرد "زبان به عنوان ابزار قدرت" و جهت دهی اساتید و دانشجویان به انجام پژوهشهای مورد نیاز دستگاه دیپلماسی و تولید مقالات علمی قابل ارجاع در حوزههای مختلف مورد مناقشه در سطح بین الملل اشاره کرد.
اعضای شورا همچنین دربارهی روند بینالمللیسازی دانشگاه، فرصتها، مشکلات و موانع موجود در مسیر گسترش همکاریهای علمی و بینالمللی به بحث و تبادلنظر پرداختند. و موضوعاتی ازجمله توسعهی تعاملات با دانشگاهها و مراکز علمی خارجی، تسهیل فرایندهای مرتبط با پذیرش و تبادل دانشجویان و استادان بینالمللی و برنامهریزی برای برگزاری نشستها و رویدادهای علمی مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنیست، تشکیل شورای بینالملل دانشگاه شیراز در پی مصوبه شورای سیاستگذاری بینالملل دانشگاه صورت گرفته و اعضای شورا را نمایندگان دانشکدههای دانشگاه که از میان اعضای هیات علمی انتخاب شدهاند تشکیل میدهند.
دانشگاه شیراز همچنین با هدف بهرهگیری از ظرفیتهای تخصصی وزارت امور خارجه و همافزایی بیندستگاهی، از نمایندگی این وزارتخانه در استان فارس نیز برای عضویت در این شورا دعوت نمود.