امروز جمعه  ۵ تير ۱۴۰۵
۱۴۰۵/۰۳/۰۲- ۱۳:۴۵ - مشاهده: ۵۶

پیام دکتر عراقچی در گرامیداشت شهیدان خرازی و امیر عبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت گرامیداشت چهلمین روز شهادت «دکتر سید کمال خرازی» و دومین سالگرد شهادت «دکتر حسین امیرعبداللهیان» وزرای پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیامی را منتشر کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

«امروز در کنار برادران و همراهان سال‌های دور و نزدیکِ دستگاه دیپلماسی ایستادیم؛ در کنار آنان که هر کدام بخشی از حافظه و تجربه‌ی سیاست خارجی این سرزمین‌اند.
اما حقیقت آن است که محور این قاب عکس، نه ما که دو یارِ شهید ما هستند؛ دو عزیزِ سفرکرده‌ای که نام و یادشان، برای همیشه در تاریخ خدمت به ایران خواهد درخشید.

ایستادن در کنار تصویر آنان، برای من تنها یک مراسم رسمی نبود؛ لحظه‌ای بود آمیخته از غرور، دلتنگی، احترام و مسئولیت. غرور از اینکه این سرزمین، فرزندانی چنین مخلص و شجاع در دامان خود پرورش داده است و دلتنگی از نبودِ مردانی که تا آخرین نفس، دغدغه‌ و تعهد به ایران و مردم را داشتند.

امروز وقتی در کنار وزرای پیشین امور خارجه ایستاده بودم، بیش از هر زمان دیگری معنای «تداوم» را احساس کردم اینکه مسئولیت‌ها می‌آیند و می‌روند،اما راهِ خدمت به ایران باقی می‌ماند. نسل‌ها تغییر می‌کنند، اما پرچم عزت و استقلال این کشور، باید همیشه برافراشته بماند.

ما امانت‌داران راهِ بزرگانی هستیم که صادقانه زیستند و خالصانه خدمت کردند و یقین دارم یاد و نامِ شهدای عزیزمان، نه فقط در قابِ عکس‌ها، که در قلب ملت ایران زنده خواهد ماند.

یاد و خاطره آقا کمال و امیر ادب گرامی‌باد.»

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما