گزارش رسانهها از پیگیریهای وزارت امور خارجه برای آزادی مهدیه اسفندیاری
همزمان با دیدار روز گذشته مهدیه اسفندیاری با وزیر امور خارجه، روزنامه «خبر جنوب» در گزارشی به نقش وزارت امور خارجه در آزادی این تبعه ایرانی محبوس در فرانسه و همچنین پیگیریهای نمایندگی وزارت امور خارجه برای انعکاس مطالبات مردم استان فارس پرداخت.
در گزارش این روزنامه آمده است: دیدار مهدیه اسفندیاری با وزیر امور خارجه در میانه خبرهای جنگ تحمیلی دشمن صهیونی آمریکایی و آتش بس اخیر، خبری که کمتر دیده شد ثمربخشی تلاش دستگاه دیپلماسی برای آزادی خانم مهدیه اسفندیاری، به عنوان یک مطالبه ملی، بود.
مهدیه اسفندیاری، شهروند ایرانی که پس از حدود ۱۴ ماه بازداشت در فرانسه به اتهام فعالیت در حمایت از مردم فلسطین آزاد شده، عصر سهشنبه با وزیر امور خارجه دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به شرایط دوران بازداشت، از پیگیریهای مستمر وزارت امور خارجه، معاونت کنسولی و سفارت ایران در پاریس برای آزادی و بازگشتش به کشور قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه نیز با ابراز خرسندی از آزادی وی، بر حمایت همهجانبه از حقوق اتباع ایرانی در خارج از کشور تأکید کرد و این موضوع را از وظایف اصلی دستگاه دیپلماسی دانست. در این نشست همچنین گزارشی از روند پیگیری پرونده و اقدامات انجامشده ارائه شد.
گفتنی است موضوع آزادی خانم اسفندیاری پیشتر در آیین سیاسیعبادی نماز جمعه شیراز بهعنوان یکی از مطالبات مردمی مطرح شده بود و نمایندگی وزارت امور خارجه در شیراز نیز موضوع را منعکس و در این زمینه پیگیریهایی انجام داده بود.